Meerderheid Nederlanders gebruikt geen light-producten

Het gebruik van light-producten is lang niet zo wijdverbreid als wel eens wordt aangenomen: zo`n 60% van de Nederlanders gebruikt nooit light-producten. Bovendien blijkt uit een enquete van Millward Brown/Centrum onder 500 Nederlanders dat 80% het helemaal niet noodzakelijk acht om dergelijke producten te consumeren. Voldoende lichaamsbeweging en een gezond voedingspatroon zouden light-producten volstrekt overbodig maken.De praktijk wijst echter uit dat veel mensen niet zo`n gezonde levensstijl hebben en de gevolgen laten zich raden: in 2015 zal overgewicht naar verwachting het meest omvangrijke medische probleem vormen. Meer dan de helft (55%) van de Nederlanders beschouwt de opkomst van light-producten dan ook als een ontwikkeling die in principe positief is. Dat de meerderheid van de ondervraagden desondanks aangeeft geen light-producten te gebruiken, heeft onder meer te maken met het feit dat men deze producten minder lekker vindt. Dat geldt voor 47% van de niet-gebruikers. Daarnaast hebben veel mensen het idee dat er aan light-producten kunstmatige, onnatuurlijke zoetstoffen worden toegevoegd. Daarom zouden deze producten minder `natuurlijk` en gezond zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!