Google Shopping promoot betaald model

Google geeft winkeliers in Nederland korting op het gebruik van het vernieuwde Google Shopping. Retailers in Nederland, Australië, Japan, Brazilië, Italië, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en Duitsland ontvangen een tegoed van tien procent van het bedrag dat zij hebben betaald voor het toevoegen van producten.

Google Shopping was voorheen gratis. Momenteel moeten winkeliers in de Verenigde Staten echter betalen om getoond te worden in de zoekresultaten. Daar wordt de volgorde van zoekresultaten gebaseerd op een combinatie van relevantie en het bod van een retailer. 

Het technologieconcern denkt dat retailers hierdoor betere en actuelere informatie leveren. Het nieuwe model wordt vanaf februari in tien andere landen uitgerold, waaronder in Nederland. Google hoopt winkeliers aan te trekken door hen een korting op hun uitgaven te bieden. Dit moet voorkomen dat zij afhaken zodra zij voor de dienst moeten betalen.

Google wil de internationale uitrol van het nieuwe model voor juli 2013 afronden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!