Huismerkaandeel Nederland lager dan in veel andere Europese landen

In Nederland is het aandeel van de huismerken uitgekomen op een 22 procent, het hoogste percentage ooit op de Nederlandse markt. In vergelijking met andere Europese landen is dit percentage nog bescheiden. In Groot-Brittannië en België hebben de huismerken van de supermarktketens een aandeel van ruim 40 procent, gevolgd door Duitsland met 38 procent, Spanje (33 procent), Frankrijk (32 procent) en Zweden, Finland en Denemarken met elk 25 procent marktaandeel. Als het aandeel van de Nederlandse huismerken doorgroeit naar het niveau in andere Europese landen, dan zal de positie van de A-merkfabrikanten verder verslechteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!