Ann Summers wil multimediaal blijven groeien

De Engelse lingerie- en seksattributenwinkelketen Ann Summers heeft inmiddels 123 winkels in het Verenigd Koninkrijk. In 2007 moeten dat er 200 zijn. In dat jaar zal volgens plan ook de eerste winkel op het Europese vasteland worden geopend. Spanje heeft de primeur. Naast de winkels verkoopt Ann Summers haar producten ook via internet en parties. De huidige jaaromzet is € 200 miljoen. “Ik heb vaak gedacht dat we na 25 jaar groei met de parties wel aan ons plafond zouden zitten en ben verbaasd dat dat nog steeds niet zo is. Daaruit blijkt wel hoe succesvol het systeem is. De sleutel tot goede verkoop is overigens de constante vernieuwing van de producten, toegesneden op mode en de wensen van de klanten. Aangevuld met een efficiënte verkooporganisatie voor de goede service bij afhandeling van de bestellingen. Ik geloof zeker niet dat de Britse markt al verzadigd is, er is beslist nog vraag naar onze producten. Onze verkoopvormen nemen elkaar geen wind uit de zeilen. Winkel, party en website vullen elkaar juist aan en hebben ieder een specifiek type klant. Wie via internet bij ons koopt, heeft bijvoorbeeld geen tijd om naar onze winkels te komen of woont in een afgelegen gebied. Parties en retail overlappen elkaar niet. We hebben alleen gezien dat we niet twee winkels te dicht bij elkaar moeten zetten. Die eten elkaar op”, aldus Jacqueline Gold, ceo van Ann Summers, in Marketing Tribune. De Gold Group, eigenaar van Ann Summers, heeft recentelijk de lingerieketen Knickerbox overgenomen. Deze 25 zaken zijn vooral op vliegvelden en stations gevestigd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!