Nettowinst Delhaize daalt drastisch

Het Belgische detailhandelsconcern Delhaize zag de nettowinst in het tweede kwartaal met 28 procent dalen naar 77,6 miljoen euro. Het detailhandelsconcern, in de Verenigde Staten een van de belangrijkste concurrenten van Ahold, handhaafde ondanks de tegenvallende kwartaalresultaten de doelstelling van 15 tot 20 procent winstgroei voor het jaar 2005. Als reden voor de tegenvallende resultaten gaf bestuursvoorzitter Pierre-Olivier Beckers in een toelichting aan vooral last te hebben van aanhoudende concurrentie op de kernmarkten van Delhaize en de zwakke conjunctuur in België.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!