Jeansmerk Lois opent in maart een boetiek in de Negen Straatjes in Amsterdam. De Nederlandse distributeur van het Spaanse merk werd februari 2012 failliet verklaard. Sinds kort verkoopt het merk in een tijdelijke winkel aan het Rokin weer de twaalf bekendste kledingstukken.
“Met wholesale alleen is het moeilijk om er weer tussen te komen als merk. We hebben daarom de strategie aangepast”, aldus commercieel directeur Michael Blankenstein. De boetiek moet mensen gaan verrassen en meenemen in hun herinneringen. Daarnaast zal de winkel fungeren als een showroom voor retailers, zodat zij kunnen zien dat er nog steeds markt is voor het spijkerbroekenmerk.
Volgens Blankenstein ging het vorig jaar mis, omdat Lois mee wilde vechten met de grote namen als Diesel en G-Star. Inmiddels richt het merk zich op een ander publiek en zal er worden gefocust op nostalgie en technologie. Lois richt zich daarom bewust niet meer op de jeansmarkt, maar op de consument die kennis wil maken met het spijkerbroekenmerk van vroeger.
Lois opent winkel in Negen Straatjes
Gepubliceerd op 23 december 2013 om 00:00
Reacties 0