Travix International bouwt e-commerceportfolio uit

Online reisaanbieder Travix International lanceert half januari een besloten platform dat gepersonaliseerde producten gaat aanbieden. Travix International heeft onder meer CheapTickets, Vliegwinkel en BudgetAir in beheer. Zijn nieuwe website gowithMax biedt klanten via e-mail, social media of zogenaamde Max-Alerts op hen afgestemde aanbiedingen. Die variëren van reizen tot een bezoek aan de sauna.

“Over een jaar willen we 250 duizend leden hebben”, zegt ceo John Mangelaars tegen Emerce. Klanten die via gowithMax boekeen maken alsnog gebruik van de zes labels van Travix, zoals Vliegwinkel en Cheaptickets. “Daarbovenop komen de additionele producten en diensten. Dat doet nog niemand.”

Klanten loggen in op het platform via Facebook en Google. Dat levert data op waarmee de onderneming de gebruiker gerichte deals kan aanbieden. Travix werkt al samen met deze partijen. Via Google Now krijgen klanten bijvoorbeeld afhankelijk van hun locatie en voorkeuren op hun telefoon een ticket in de buurt aangeboden. “Bij Facebook maken we gebruik van diensten als Custom Audiences, waarbij zij ons profielen teruggeven op basis van onze databases. Dat levert concreet omzet op.”

Het platform heeft gevolgen voor de organisatiestructuur van Travix. Waar eerst elk land autonoom kon opereren worden alle sites in de nieuwe situaties vanaf een centraal punt aangestuurd. Datzelfde gebeurt met de data. “Alles wordt cloud based”, verklaart Mangelaars.

Deze beslissing hangt samen met de opkomst van nieuwe mondiale betaalsystemen. “Als je daar maximaal van wilt profiteren, moet je een cloudgebaseerde structuur aanbieden die wereldwijd werkt. Een kortdurende storing in het betalingsverkeer kost ons al gauw tien procent van de omzet.”

De online reiswereld is volgens Mangelaars toe aan verandering. De branche is nu vooral een transactiegedreven business, zonder dat duidelijk is wie de klant is. “Dat kan en moet anders.”

Bovendien wordt in de online reisbranche veel geld gespendeerd aan acquisitie en niet aan customer value. “De klant denkt op zijn beurt dat hij er beter aan doet om meerdere sites te bezoeken voor de beste deal.” Dat kost een aanbieder weer veel marketinggeld om de klant binnen te halen. “Een onwenselijke situatie die we met gowithMax teniet willen doen.”

Eerder:
'Revolutie in de reiswereld ophanden'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!