Het Nederlandse schoenenmerk Wolky gaat het huidige barcode label op de doos vervangen door een barcode label met RFID. Het merk labelt in eerste instantie een deel van het assortiment en voorziet vanaf de wintercollectie 2014 al zijn artikelen van RFID.
De RFID labels kunnen in grote aantallen in korte tijd worden uitgelezen in de logistieke keten en winkel. Hierdoor worden afwijkingen bij verzenden en ontvangen en verschillen tussen werkelijke en administratieve voorraad direct bepaald en gecorrigeerd. “Dit moet voor Wolky leiden tot minder ‘nee’-verkoop, lagere voorraadkosten, minder derving, hogere omzetten en betere marges”, aldus Rob Schuurman van Nedap Retail, de partij die de implementatie voor zijn rekening neemt.
De eerste Wolky reseller heeft RFID al ingevoerd, waarbij de labels in de winkel worden aangebracht. Om de processen in de winkel te versnellen, kreeg Wolky van deze retailer het verzoek om de labels al bij productie aan te brengen. Omdat het te verwachten is dat andere resellers ook RFID technologie gaan toepassen, heeft het schoenenmerk besloten tot gefaseerde invoering van een standaard Wolky RFID label. Iedere reseller kan zo direct gebruik maken van RFID.
Lees ook: De Wolky Shop rolt RFID uit
Bron: RetailTech
Wolky gebruikt RFID bij productie
Gepubliceerd op 16 januari 2014 om 00:00
Reacties 0