Het Haagse winkelcentrum New Babylon beschikt vanaf medio februari over de eerste shopping wall. Voorbijgangers kunnen producten van onder meer hollandsnieuwe en Huawei uit de zogenoemde The Shopping Wall kopen. Dat vertelt sales directeur Richard Wentges van Automated Retail Concepts aan RetailNews.
De Nederlandse ontwikkelaar plaatste al vending machines op luchthavens in binnen- en buitenland. Zo verwelkomde Schiphol twee jaar terug al een automaat van telecomaanbieder hollandsnieuwe. “Die heeft goed gerendeerd, zowel uit een marketing- als salesperspectief”, aldus Wentges.
Het bedrijf verlegt nu zijn aandacht naar onder meer winkelcentra. De variant in New Babylon wordt de eerste 'Wall', waarbij consumenten producten van meerdere partijen direct uit automaten kunnen kopen. Binnenkort kan de klant via The Shopping Wall ook het volledige online assortiment thuis laten bezorgen. “Daarmee wordt de connectie met online activiteiten in een offline omgeving gemaakt”, stelt hij.
The Shopping Wall is volgens hem een oplossing voor retailers en merken die graag op een high-traffic locatie aanwezig willen zijn, zonder daarbij over veel vierkante meters te hoeven beschikken. “Of voor wanneer een winkelcentrum vol is. Zo kan een retailer of merk op een beperkt vloeroppervlak toch fysiek aanwezig zijn.”
De verkoopautomaten stimuleren impulsief koopgedrag, stelt hij. “Consumenten halen producten uit The Shopping Wall waar ze geen verkoopondersteuning voor nodig hebben. Dat zijn producten die de consument kent en impulsief koopt omdat ze op dat moment op zijn netvlies landen”, zegt Wentges. “Ons doel is om op den duur een groot aantal high-traffic locaties te voorzien van shopping walls.”
Eerder: Eerste automaat voor mobieltjes
Bekijk hier een impressie van The Shopping Wall in New Babylon.
Reacties 0