'Beheer master data gebrekkig georganiseerd'

Veel retailers profiteren niet optimaal van hun master data door gebrekkig beheer van de gegevens. Het beheer van deze totale informatie over producten en klanten is nu vaak versnipperd door de hele organisatie, zegt Erik Greefhorst van retailsoftwarespecialist Abacus in het januarinummer van RetailTrends.

“Verschillende afdelingen brengen wijzigingen aan in de gegevens en vaak weten ze van elkaar niet wat ze doen. Met als gevolg dat er nooit ‘one single view’ op alle gegevens ontstaat”, aldus Greefhorst.

Correcte data is echter noodzakelijk voor een efficiënte en geautomatiseerde bedrijfsvoering. Een slim master data managementsysteem (MDM-systeem) dat zowel klantdata als artikelgegevens beheert kan daaraan bijdragen. Nu steeds meer retailers samenwerken met andere spelers groeit volgens Greefhorst de noodzaak. “Denk aan online shop-in-shop-constructies met webwinkels zoals bol.com en Amazon. Een samenwerking kan alleen als de productinformatie volgens de specificaties van die etailers wordt aangeleverd.”

Lees meer over het beheren van master data met een slim MDM-systeem in RetailTrends1. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.

Bron: RetailTrends

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!