Veel retailers profiteren niet optimaal van hun master data door gebrekkig beheer van de gegevens. Het beheer van deze totale informatie over producten en klanten is nu vaak versnipperd door de hele organisatie, zegt Erik Greefhorst van retailsoftwarespecialist Abacus in het januarinummer van RetailTrends.
“Verschillende afdelingen brengen wijzigingen aan in de gegevens en vaak weten ze van elkaar niet wat ze doen. Met als gevolg dat er nooit ‘one single view’ op alle gegevens ontstaat”, aldus Greefhorst.
Correcte data is echter noodzakelijk voor een efficiënte en geautomatiseerde bedrijfsvoering. Een slim master data managementsysteem (MDM-systeem) dat zowel klantdata als artikelgegevens beheert kan daaraan bijdragen. Nu steeds meer retailers samenwerken met andere spelers groeit volgens Greefhorst de noodzaak. “Denk aan online shop-in-shop-constructies met webwinkels zoals bol.com en Amazon. Een samenwerking kan alleen als de productinformatie volgens de specificaties van die etailers wordt aangeleverd.”
Lees meer over het beheren van master data met een slim MDM-systeem in RetailTrends1. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends.
Bron: RetailTrends
'Beheer master data gebrekkig georganiseerd'
Gepubliceerd op 21 januari 2014 om 00:00
Reacties 0