Klanten van Chasin’ kunnen met hun eigen smartphone verbinding maken met de videowall in de Amsterdamse flagshipstore. Dat maakt onderdeel uit van de crosschannelstrategie van het Nederlandse denimmerk, dat samen met retailbureau Kega is ontwikkeld. “We zijn een merk dat het graag anders doet, open staat voor nieuwe dingen”, zegt csco/cio Frank Huisman in RetailTrends 2.
Op de videowall loopt een levensgroot model rond dat zijn kleding showt. Door in te loggen op het gratis wifinetwerk kunnen klanten de videowall besturen met hun smartphone of tablet. Daarnaast kan hij in tegenstelling tot bij een touchscreen benodigde gegevens op zijn eigen mobiel invullen. “Inloggen op een scherm in de winkel is vanuit privacyoverwegingen niet zo prettig”, weet creatief strateeg René Spaanderdam van Kega. “Op hun eigen telefoon zullen mensen daar minder moeite mee hebben.”
Winkelmedewerkers zijn verder uitgerust met een iPad-mini, waarmee ze contact kunnen leggen met de wand. Daarmee kunnen ze tevens klanten helpen artikelen te bestellen die niet voorradig zijn. Zo is er een lost sales app ontwikkeld om nee-verkopen terug te brengen. Daarvoor had de retailer al ervaring opgedaan met bestelzuilen in de winkels van Score, geeft accountmanager Wendy Meeuwenoord aan. “De tablets die we in de Chasin’ flagshipstore gebruiken, zijn daar een doorontwikkeling van.”
Meeuwenoord vertelt in het februarinummer van RetailTrends hoe de winkels verder kunnen profiteren van het online kanaal en vice versa. Verder gaan Spaanderdam en Huisman in op de verdere integratie van techniek in de winkel. “Ik ben ervan overtuigd dat de tijden van traditioneel retailen daardoor voorbij zullen zijn”, aldus Huisman. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.
Bron: RetailTrends
Chasin' 'connect' met klant via mobiel
Gepubliceerd op 11 februari 2014 om 00:00
Reacties 0