Britse consumptie van bronwater vertoont sterk stijgende lijn

In 2004 dronk ruim de helft van de Britse consumenten bronwater, tegen een derde vijf jaar geleden. De totale bestedingen aan bronwater nemen de komende vijf jaar met 20% toe en komen in 2010 uit rond de 2 miljard pond. In volume stijgt de markt voor flessenwater met 36% naar 2,95 miljard liter. Dit blijkt uit cijfers van Mintel. De markt voor frisdrank is de afgelopen vijf jaar met minder dan 6% gegroeid. In volume is het aandeel van frisdranken met 5% gedaald. Een trend in bronwater is de toevoeging van smaak en van extra vitamines, waarmee het product dus concurreert met sportdranken. Ook bronwater voor kinderen is in opkomst. De verkoop van water voor kinderen verdubbelde tussen 2002 en 2004 naar 9 miljoen liter en maakt nu bijna 0,5% van de totale markt uit. Het uiterlijk van flessen bronwater speelt een belangrijke rol in het succes van een merk. Fabrikanten komen met opvallende en innovatieve flesvormen en opdrukken. Binnenkort brengt Icelandic Glacial een nieuwe fles op de markt waarvan de vorm doet denken aan een ijsberg. Op de achterkant en de zijkanten zijn bergen afgebeeld en de vierde kant heeft een convex oppervlak zodat een drie-dimensionaal effect ontstaat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!