De Amerikaanse juweliersketen Alex and Ani maakt sinds kort gebruik van iBeacon-technologie. Na een succesvolle pilot heeft de keten de technologie toegepast in zijn veertig filialen. Daarnaast verwerkt het merk de technologie in zijn producten die verkocht worden in warenhuizen.
Alex and Ani maakt gebruik van de iBeacon-technologie en het bijpassende mobiele platform van Swirl. Door de beacons te scannen krijgen consumenten meer informatie over de producten. Het gaat hierbij vooral om informatie uit het productieproces. Daarnaast verstuurt de retailer dichtbijzijnde klanten speciale aanbiedingen om hen naar de winkel te lokken. Dit gebeurt middels push berichten. Zodra de klant deze berichten opent wordt hij of zij naar de applicatie gestuurd waar de speciale aanbieding te vinden is in de vorm van een digitale coupon.
Alex and Ani claimt na Apple de eerste retailer te zijn die de technologie uitrolt naar al zijn filialen. Merken als Frank & Oak, Macy’s en American Eagle Outfitters zijn momenteel ook druk bezig met de uitrol van iBeacons.
Bron: MobileCommerceDaily
Reacties 0