De Britse startup Dressipi geeft gebruikers kledingadvies aan de hand van zijn of haar online profiel. Dressipi creëert een digitaal beeld van gebruikers middels een uitgebreide vragenlijst met onder meer hun maten en voorkeuren in kledingstijl. Vervolgens krijgen shoppers kleding uit duizenden webwinkels voorgeschoteld, waarbij de startup hen adviseert over de pasvorm en over welke kleding het beste bij hun figuur en voorkeur past.
De kleding die door de startup wordt getoond is vooraf door studenten aan modeopleidingen beoordeeld op verschillende onderdelen. Zo wordt onder meer gekeken naar de gebruikte stoffen en of de kleding getailleerd is of dat deze losjes valt. Vervolgens worden de verschillende kledingstukken middels computergestuurde algoritmes getoond aan gebruikers van het platform bij wiens voorkeur de artikelen aansluiten.
Dressipi wordt momenteel op pilotbasis gebruikt door Debenhams, eBay en Marks & Spencer en richt zich in eerste instantie op vrouwen die niet aan uitgebreid winkelen en inclusief het passen van kleding toekomen.
Bron: WallStreetJournal
Dressipi geeft gepersonaliseerde fashiontips
Gepubliceerd op 5 maart 2014 om 00:00
Reacties 0