ITAB Shop Concept, Media Markt en Sweebr zijn genomineerd voor de juryprijs Beste Retail Innovatie. Zij mogen tijdens Retail Event Nederland 2014 een pitch geven waarom zij de innovatie van 2014 hebben, waarna het publiek een winnaar zal kiezen.
ITAB Shop Concept heeft met de EasyFlow de eerste volautomatische self-service checkout geïntroduceerd. Daarbij hoeven klanten geen producten meer te scannen, omdat die herkend worden op basis van onder meer vorm, structuur en kleur. Het systeem is inmiddels op drie pilotlocaties in Nederland, Duitsland en Engeland in gebruikgenomen.
Media Markt heeft eerder dit jaar digitale prijskaarten geïntroduceerd, waardoor de elektronicaketen prijzen meerdere malen per dag automatisch kan aanpassen. Daardoor hoeft de klant volgens Media Markt niet meer online te zoeken of met bonnetjes van de concurrent te komen. De innovatie heeft naar eigen zeggen een significant impact op de omzet, terwijl er eveneens bespaard wordt op fte’s.
Tot slot presenteert Sweebr zich als een kassa in de cloud, dat de fysieke kassa in retailomgevingen moet vervangen. Sweebr verbindt onder meer het POS-systeem met de webshop, CRM-systemen en financiële administratiesystemen. Inmiddels hebben een paar honderd Nederlandse retailers zich aan het systeem verbonden.
De Beste Retail Innovatie is een nieuwe vakprijs binnen het concept ABN AMRO Retailer of the Year. De prijs wordt 26 maart 2014, op de eerste beursdag van Retail Event Nederland, uitgereikt aan het meest innovatieve idee binnen de Nederlandse retailsector.
Eerder: Beste Retail Innovatie Award
Bron: RetailNews
Reacties 0