Office Depot bekijkt potentie van smartwatch

Kkantoorartikelenketen Office Depot wil zijn winkelervaring zo gemakkelijk mogelijk maken met de inzet van retailtechnologie. Zo onderzoekt de keten momenteel onder meer de mogelijkheden die smartwatches met zich meebrengen. Tijdens de eTail West conferentie toonde een directeur van de keten een video waarop klanten met hun horloge een QR-code scanden waarna zij een verkregen tegoedbon activeerden. Deze bon konden zij ook direct uitgeven door de QR-code, die ook in hun horloge zit opgeslagen, te scanen bij de kassa.

Hoewel de getoonde technologie nog in de ontwerpfase zit, geeft Kevin Moffit, directeur e-commerce bij Office Depot, aan dat de keten werkt aan het implementeren van verschillende technologieën om winkelen makkelijker te maken. “Wij zijn constant in gesprek met onze klanten en geven gehoor aan hun input en wensen. Wij willen dat zowel de online en offline verkoopervaring zo gemakkelijk mogelijk wordt gemaakt”, aldus Moffit.

Office Depot werkt daarnaast aan het updaten van zijn app, waarbij gebruikt wordt gemaakt van geolocation. Hiermee krijgen klanten in de winkel extra informatie over producten wanneer zij voor het schap staan in de winkel. Daarnaast worden klanten geattendeerd op kortingen wanneer zij voor het schap staan en kunnen zij producten scannen om de extra informatie thuis nogmaals door te nemen.

Bron: MobileMarketer.com

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!