Google Glass herkent emoties bij klant

Startup Emotient komt met een app die Google Glass in staat stelt realtime emoties en gemoedstoestanden van consumenten te herkennen.

De technologie achter de app legt gezichtsuitdrukkingen vast en koppelt er op basisniveau een positief, neutraal of negatief signaal aan. De app kan echter nog een niveau dieper waar het de emoties geluk, verrasing, verdriet, angst, afschuw en boosheid herkent. Op het diepste niveau registreert de app zelfs frustratie en verwarring bij de drager van de bril.

De app is vooral gemaakt om retailers te helpen in het begrijpen van hun klanten. Het laat de reactie zien die consumenten hebben bij verschillende producten. Dit geeft retailers de kans om in te haken bij consumenten bij wie twijfel wordt geconstateerd. Zo kunnen zij de consument helpen bij het maken van een keuze tussen verschillende producten.

De app bevindt zich nog in de ontwikkelfase. Wanneer het op de markt verschijnt is nog onbekend.

Bron: PSFK.com

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!