Het winkelcentrum The Swan Centre in het Britse Hampshire zet de iBeacon-technologie in om bezoekers gepersonaliseerde aanbiedingen te sturen.
Bezoekers ontvangen de aanbiedingen zodra de technologie hen middels hun smartphone opmerkt in het winkelcentrum. Zij krijgen de eerste keer de vraag of zij de meldingen willen ontvangen en of zij de technologie willen koppelen aan het loyaliteitsprogramma van het winkelcentrum. Zo sparen zij elke keer als zij met bluetooth ingeschakeld het winkelcentrum betreden punten die worden toegevoegd aan hun account.
De aanbiedingen voor producten en diensten verschijnen rechtstreeks op het scherm van de smartphone van de gebruiker en zijn gebaseerd op hun winkelgedrag, zowel in het verleden als het heden. Koopt de bezoeker bijvoorbeeld regelmatig boeken, dan ontvangt hij aanbiedingen die hem stimuleren om dit te blijven doen. Staat de bezoeker geruime tijd voor het schap van een bepaald product, dan bestaat de kans dat hij via de beacon meer informatie of een korting over het producten ontvangt.
Eerder:
Retail & Betalen: Beaconomie
Bron: InternetRetailing
Reacties 0