Nederlandse banken hebben het aantal functionaliteiten in hun apps met tweederde uitgebreid. Dit blijkt uit onderzoek van Banken.nl, een platform voor professionals in de bankenwereld. De banken zien het verbeteren van de stabiliteit van betalingverwerkende systemen en de systemen waarop de apps draaien de belangrijkste verbeterpunten.
Over de hele linie is het aantal in-app mogelijkheden met 66 procent toegenomen. 'Daarmee geven banken gehoor aan de wens van de klant om steeds meer zaken via een smartphone of tablet te kunnen regelen', aldus Banken.nl. Het is de tweede keer dat zij onderzoek doen naar de mobiele apps van banken. In het onderzoek ligt de nadruk op functionaliteit en klanttevredenheid. Uit het onderzoek blijken de verbeteringen in de apps zich met name te richten op het personaliseren, communiceren en het verbeteren van het gebruikersgemak.
In 2013 is het gebruik van mobiel bankieren verder toegenomen en laat daarmee internetbankieren achter zich. Gebruikers loggen nu in plaats van wekelijks dagelijks in via hun smartphone. Bij ABN AMRO logden klanten in december 2013 zo'n 39 miljoen keer in via een app op de tablet of mobiele telefoon. Voor internetbankieren via de website kwam de teller op zeventien miljoen log-ins uit.
Bron: Computable
Reacties 0