De applicatie Selly Amsterdam wil een brug slaan tussen online en offline winkelen in de hoofdstad. De app moet volgens zijn makers het leuke van winkelen combineren met de voordelen van online communicatie en gemak. “Webshops hebben het winkelen wel makkelijker gemaakt, maar niet altijd leuker omdat de charme en expertise van een échte winkel niet online te vinden is”, aldus Aris Thijssen, marketeer van Selly.
In de app zijn interactie, vernieuwing en persoonlijk contact belangrijk. Zo laat de functie Hengelen gebruikers een vraag stellen aan de pool van winkeliers. Deze wordt eventueel aangevuld met een foto, waarna vragen als ‘ik heb morgen een bruiloft en ik zoek nog zo’n soort jurk’ bij de juiste winkels terechtkomt. Winkeliers ontvangen de vraag in hun eigen app en kunnen hierop reageren via de chatfunctie.
Gebruikers van de app kunnen ook zoeken naar producten door hun Twitter- of Instagram-account aan Selly te koppelen. Door het gebruik van de hashtag #SellyHengel zet de app automatisch een zoekopdracht uit bij winkeliers, waardoor gebruikers naast hun volgers de aangesloten winkeliers om hulp vragen.
Producten die gevonden worden via Selly zijn alleen te koop via fysieke winkels. Wel kunnen gebruikers hun producten via de app reserveren. Selly wordt dagelijks voorzien van nieuwe collecties of producten, social mediaberichten van winkels, aanbiedingen, events en een redactionele blog. De applicatie wordt momenteel getest in Amsterdam, waar 75 retailers zijn aangesloten.
Bron: RetailTech
Selly lanceert chat-app voor Amsterdamse winkelier
Gepubliceerd op 15 april 2014 om 00:00
Reacties 0