Lacoste zet in op omnichannel

Kledingmerk Lacoste werkt aan het verbeteren van zijn omnichannelstrategie. Om dit te bereiken werkt het merk samen met Manhattan Associates, leverancier van supply chain-oplossingen.

Lacoste werkt momenteel aan de implementatie van de Enterprise Order Management oplossing van Manhattan Associates. Dit platform verdeelt de voorraden van een retailer over zijn netwerk van distributiecentra, leveranciers en winkels en maakt deze beschikbaar voor verkoop via ieder kanaal. Hierdoor hebben de medewerkers van de klantenservice een totaalinzicht in klanttransacties en de voorraden binnen de totale keten, zowel online als offline.

“Met de inrichting van onze omnichannelvoorzieningen stellen wij onze medewerkers van de klantenservice en in de winkels in staat om klantorders binnen alle verkoopkanalen in te zien en te verwerken”, aldus Francis Pierrel, ceo USA bij Lacoste. “Onze medewerkers kunnen met behulp van klant- of orderinformatie snel inzicht in alle serviceaanvragen krijgen om vervolgens de bestellingen op basis van beschikbare voorraden te verwerken, ongeacht het kanaal.”

Lacoste implementeert Enterprise Order Management allereerst in de VS en is van plan de oplossing in een later stadium wereldwijd uit te rollen om zo ook de omnichannel retailoperaties in Europa en Azië te ondersteunen.

 

Bron: RetailTech

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!