Walmart verandert bon in salestool

Walmart gaat digitale kassabonnen verstrekken waarmee de retailgigant informatie verzamelt over alle aankopen van een consument. De winkelketen is afgelopen week gestart met de uitrol van het systeem.

De digitale bon wordt per e-mail of sms verzonden aan de klant. Doordat de kassabon digitaal is, verzamelt de retailer veel data die het middels een loyaliteitsprogramma kan koppelen aan de klant.

Walmart wil de digitale kassabon voorzien van coupons die de consument kan gebruiken bij een volgende bezoek aan één van de vestigingen van de keten. De coupons die het hierbij aan de klant stuurt worden gebaseerd op hun voorgaande winkelbezoek.

Daarnaast kan de software na verloop van tijd boodschappenlijstjes maken voor zijn klanten. Deze worden eveneens per e-mail of sms aan de klant verzonden, waarbij het bericht ook aanbiedingen voor bepaalde producten van die lijst toont.

Bron: Internetretailer.com

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!