Walmart gaat digitale kassabonnen verstrekken waarmee de retailgigant informatie verzamelt over alle aankopen van een consument. De winkelketen is afgelopen week gestart met de uitrol van het systeem.
De digitale bon wordt per e-mail of sms verzonden aan de klant. Doordat de kassabon digitaal is, verzamelt de retailer veel data die het middels een loyaliteitsprogramma kan koppelen aan de klant.
Walmart wil de digitale kassabon voorzien van coupons die de consument kan gebruiken bij een volgende bezoek aan één van de vestigingen van de keten. De coupons die het hierbij aan de klant stuurt worden gebaseerd op hun voorgaande winkelbezoek.
Daarnaast kan de software na verloop van tijd boodschappenlijstjes maken voor zijn klanten. Deze worden eveneens per e-mail of sms aan de klant verzonden, waarbij het bericht ook aanbiedingen voor bepaalde producten van die lijst toont.
Bron: Internetretailer.com
Walmart verandert bon in salestool
Gepubliceerd op 1 mei 2014 om 00:00
Reacties 0