AdWords brengt shopper direct naar app

 Online shoppers komen door een update van Google AdWords via een advertentie gelijk op een specifieke pagina binnen een mobiele applicatie. Voorheen werden ze naar een pagina binnen de mobiele website geleid.

Als een consument bijvoorbeeld in de Macy’s-app klikt op een advertentie waarin de retailer adverteert met een rode jurk, opent automatisch de app die haar naar een overzichtspagina brengt met alle rode jurken in het assortiment van Macy’s.

Consumenten dienen de app wel geïnstalleerd te hebben op hun smartphone of tablet. Wanneer dit niet het geval is komen zij alsnog uit op de website van de adverteerder.

Verder kan AdWords na de update slimme advertenties maken in applicaties, waarbij apps onderling naar elkaar kunnen verwijzen. Deze functionaliteit werkt vooralsnog alleen op Androidtoestellen. Een uitrol naar andere systemen moet op korte termijn plaatsvinden. De overige functionaliteiten werken al wel op alle mobiele besturingssystemen.

Bron: Internetretailer.com

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!