Gezichtsherkenning bij binnenkomst winkel

De Japanse elektronicafabrikant NEC heeft een gezichtsherkenningsoplossing ontwikkeld die klanten binnen seconden identificeert en hun voorkeuren ophaalt. De klant ontvangt vervolgens aanbevelingen gebaseerd op deze voorkeuren.

De technologie wordt aangesloten op een al bestaand cameranetwerk en gebruikt wifi of 3G om gezichtsafbeeldingen naar de server te sturen. De software herkent gezichten in allerlei situaties ongeacht de invalshoek, belichting, ouderdom en veranderingen in gezichtsuitdrukkingen.

"Deze technologie stelt alle retailers in staat om zijn klanten een VIP-behandeling te geven”, aldus algemeen directeur Elsa Wong van NEC. Wong is daarnaast van mening dat het systeem een geheim wapen wordt om de dienstverlening te optimaliseren. “Het is als klant veel leuker om bij naam gekend te worden in een winkel waarbij het personeel vervolgens direct producten die in jouw straatje vallen kan laten zien.”

Bron: Security.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!