Abercrombie & Fitch wijzigt koers

Fashionretailer Abercrombie & Fitch past zijn strategie aan om klanten terug te winnen. Dat heeft ceo Mike Jeffries laten weten aan Business of Fashion.

“Onze klanten veranderen en wij veranderen met hen mee”, aldus Jeffries. Zo komt de kleding van het label in grotere maten en de kleur zwart beschikbaar.

Abercrombie & Fitch (A&F) gaat daarnaast social media en fashionbloggers inzetten om zijn kleding onder de aandacht te brengen. Ook zijn de winkels niet langer geblindeerd en wordt het volume van de muziek teruggebracht.

De Amerikaanse keten beleeft zware tijden. De nettowinst over 2013 daalde 77 procent ten opzichte van een jaar eerder. Onlangs werd bekend dat A&F vier nieuwe bestuursleden krijgt.

Deze bestuurswijzigingen worden gezien als een stap richting de aanstelling van een nieuwe ceo. Jeffries is omstreden vanwege zijn controversiële uitspraken over dikke mensen. Die zouden de kleding van A&F niet mogen dragen. Zijn contract loopt begin 2015 af.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!