Boon versnelt orderpicken met spraakherkenning

Supermarktmarktorganisatie Boon heeft de snelheid bij het orderpicken met twintig procent verhoogd met behulp van voice-technologie. Daarnaast is de nauwkeurigheid van het werk in het distributiecentrum in Sliedrecht nagenoeg honderd procent, aldus voormalig ceo Kees Boon.

Net als retailers als Coop, PLUS, Boni, Poiesz en Hunkemöller heeft Boon het spraakherkenningsysteem van CaptureTech in gebruik genomen. Daarbij dragen medewerkers een headset, waarin zij te horen krijgen welke orders opgehaald moeten worden. Daarbij kunnen zij pratend laten weten of die order is opgehaald.

Verder kunnen medewerkers bij het wegen het gewicht hardop zeggen, waarna het wordt vastgelegd. Met name in koelcellen wordt een hoop tijd bespaard, ziet warehouse operator Ruben van de Vreede. “Voorheen moesten we met dikke handschoenen een pen en papier vasthouden en zo de bestellingen afvinken.”

Medewerkers moeten eenmalig een stemprofiel aanmaken, waarbij het systeem de taal, uitspraak en accent registreert. In totaal worden veertig talen herkend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!