Hans Anders opent omnichannelproeftuin

Hans Anders heeft in Muiden een pilotstore geopend van een omnichannelwinkel 'vol merkbeleving en technische snufjes'. In de nieuwe vestiging in winkelcentrum Maxis is onder meer plaats voor videoschermen, een touchscreen als informatiepunt, een selfservicehoek en interactieve digitale spiegels. Dat heeft de optiekketen vrijdag bekendgemaakt.

De winkel van 160 vierkante meter heeft een complete metamorfose ondergaan in vergelijking met andere vestigingen van Hans Anders. Bij binnenkomst zien klanten allereerst een touchscreen, die hen informatie geeft over onder meer de merken, nieuwe trends, acties en de indeling van de winkel. Consumenten zien in een optiekwinkel vaak tussen de monturen het bos niet meer, zegt verkoopdirecteur Angeli Engels. “Daarom maken we de inrichting, de route en bewegwijzering in deze winkel zo duidelijk mogelijk, onder meer door gebruik te maken van interactieve schermen waarmee klanten gemakkelijk en snel informatie vinden.”

Verder laten de nieuwe digitale spiegels aan klanten zien hoe een montuur staat en maken ze het mogelijk om via ingebouwde e-mail en social media-apps direct bij bekenden te informeren wat zij van de montuur vinden.

Daarnaast is het totale (online) assortiment van monturen en lenzen toegankelijk gemaakt. Zo kunnen klanten in de winkel contactlenzen online bestellen, wanneer de lenssterktes of merken niet voorradig zijn. Andersom kunnen klanten ook brillen bestellen in de webshop en die naar de dichtstbijzijnde winkel sturen.

Met de nieuwe winkelformule wil Hans Anders zich breder op de kaart zetten, zegt Engels. De winkel is volgens haar het uithangbord van de nieuwe stijl van de optiekketen, die de afgelopen jaren met een andere communicatie meer op een kwaliteitsuitstraling heeft ingezet. “Bovendien is het onze proeftuin waarin we noviteiten testen op relevantie en klantvriendelijkheid.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!