Marc Jacobs vindt omweg voor verkoop via Instagram

Modehuis Marc Jacobs stelt zijn volgers op Instagram in staat om getoonde producten aan te schaffen. Klanten die producten met de hashtag #ShopMJB liken ontvangen een e-mail met product- en verkoopinformatie van het product.

Instagram is een lastig platform om verkoopcijfers mee te boosten. Zo is het op het sociale netwerk niet mogelijk om hyperlinks toe te voegen aan afbeeldingen. Het Amerikaanse modehuis omzeilt dit probleem met de specifieke e-mails. Zo kunnen consumenten het product indirect via Instagram bestellen.

Om in het e-mailbestand opgenomen te worden moeten Instagrammers klikken op een speciale link op de Marc Jacobs-pagina op het platform. Daar laten zij hun accountnaam en e-mailadres achter. Vervolgens ontvangen zij een e-mail bij elk product wat zij liken op het platform.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!