Sears integreert 360-graden fotografie

Klanten van warenhuisketen Sears kunnen verlovingsringen van alle kanten via tablets bekijken door een onlangs geïntegreerde 360-gradentechnologie. De keten werkt hiervoor samen met juwelier James Allen.

De verlovingsringen van deze retailer zijn met een speciale fotografeertechnologie vastgelegd uit alle verschillende hoeken. Vervolgens zijn deze foto’s samengevoegd tot een 3D-animatie die consumenten zelf kunnen bedienen op tablets die op de toonbank in zestien Sears-vestigingen bevestigd zijn. De foto’s zijn daarnaast voorzien van allerlei informatie over de diamanten die in de ringen verwerkt zijn. Zo informeert de tablet consumenten onder meer over de vorm, kleur en helderheid van de diamant. Wanneer een ring in de smaak valt, kunnen de shoppers het product opslaan op een verlanglijst en hun aankoop thuis afronden.

James Allen heeft verschillende shop-in-shops, die ieder een verschillend aanbod hanteren. Daarnaast heeft de retailer online een nog groter aanbod. “Met de tablets kunnen wij al onze verlovingsringen laten zien aan consumenten die op zoek zijn”, aldus marketingmanager David Berkovits.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!