McDonald's zet personalisatie in tegen dalende omzet

McDonald’s wil zijn tegenvallende omzetten een impuls geven door klanten zelf hun eten te laten samenstellen via touchscreens. Op de schermen in de restaurants van de fastfoodketen kunnen klanten aangeven welke saus, groenten en vlees ze op hun broodje willen. 

McDonald’s is al gestart met het testen van het zogenoemde Create Your Taste-programma. Dit doet de keten op zowel thuismarkt Amerika als in andere landen. Eind 2015 moeten tweeduizend van de in totaal veertienduizend Amerikaanse vestigingen voorzien zijn van het Create Your Taste-programma. Wanneer de gepersonaliseerde menu’s naar Europa komen is nog onbekend.

In de Verenigde Staten daalden de verkopen van de keten in november met 4,6 procent, de grootste maandelijkse krimp in tien jaar. In Europa lieten de verkoopcijfers een krimp van twee procent zien, als gevolg van tegenvallende resultaten in Rusland, Frankrijk en Duitsland. Wereldwijd namen de verkopen met 2,2 procent af. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!