Boodschappen doen met afbeeldingsherkenning

Boodschappenapp Shopper is uitgebreid met een visuele zoekfunctie waarmee consumenten boodschappen aan hun online lijstje toevoegen door een foto te maken. De toevoeging aan de Shopper-app heet Snap2Add.

De techniek achter het afbeeldingsherkenningssysteem is afkomstig van ontwikkelaar Slyce en stelt gebruikers in staat om producten aan hun online winkelwagentje toe te voegen middels een foto van het product. Deze foto kunnen zij zelf maken, maar kan ook van een website afkomstig zijn. De app herkent zowel voor producten in een verpakking als verse groente en fruitartikelen.

“Afbeeldingsherkenning moet op termijn barcodes in supermarkten en op verpakkingen overbodig maken”, aldus ceo Mark Elfenbein van Slyce. Shopper is vooralsnog alleen beschikbaar in de Verenigde Staten en telt daar 1,75 miljoen actieve gebruikers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!