De Amerikaanse warenhuisketen Nordstrom neemt grotendeels afscheid van zijn Innovation Lab dat vier jaar terug is opgericht. Alleen het personeel dat aan specifieke onderwerpen werkt blijft voorlopig in deze tak actief, meldt GeekWire.
Een groot deel van medewerkers wordt op andere afdelingen geplaatst om de organisatie als geheel te innoveren. Zo is een aantal werknemers verhuisd naar het zogenoemde customer expierence center. Met deze stap wil de retailer innovatie ook daar hoog op de agenda plaatsen, zegt een woordvoerder. “Technologie biedt ons en onze klanten diverse mogelijkheden, mogelijkheden die wij maximaal willen benutten. Wij denken dat dit het beste werkt wanneer wij innovatiespecialisten ook aan de slag laten gaan met klantprocessen.”
Het Nordstrom Innovation Lab concentreert zich op technologische ontwikkelingen voor de retailer. Zo ontwikkelde de afdeling in het verleden onder meer een manier waarop klanten aankopen konden doen via Instagram. Daarnaast werkte het Innovation Lab samen met eBay aan de ontwikkeling van een interactieve spiegel voor pashokjes.
Reacties 0