Facebook introduceert ‘Marktplaats’-functie

Consumenten die lid zijn van een te koop-groep op Facebook kunnen producten kopen en verkopen via een officiële verkoopfunctie. De functie wordt de komende maanden wereldwijd geïntegreerd en is beschikbaar op besturingssystemen voor iOS en Android en desktops.

Groepsleden kunnen bij het aanmaken van een post kiezen voor deze functie. Vervolgens zetten ze in de beschrijving welk product ze verkopen, inclusief prijs en informatie over ophalen of bezorgen. Als de verkoop is afgerond, kan de verkoper de status wijzigen van beschikbaar naar verkocht.

Met de te koop-groepen op Facebook maken consumenten van hun hobby een beroep en kunnen interesses veranderen in volwaardige ondernemingen, aldus Facebook. Zo startte een Amerikaanse vrouw de groep 'Made by Mama Buy/Sell/Trade' om haar haakwerk te verkopen en andere lokale handwerkers een verkooppodium te bieden. Deze groep telt inmiddels meer dan 4.500 leden. 



Het platform testte eerder al een koopknop voor retailers. Daarbij konden Facebook-gebruikers producten kopen die ze in hun tijdlijn via advertenties en posts zien, zonder het sociale medium ter verlaten. Ook Twitter experimenteerde vorig jaar met een verkoopfunctie in tweets. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!