​Drie retailapps: Feetz, Confirmed en JCPenney

Met de opkomst van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailWatching geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Feetz, Adidas en JCPenney.

Schoenmaker anno 2015
Blaren, zere tenen en spijt van de aankoop. De zoektocht van consumenten naar schoenen die lekker zitten en goed passen bij de vorm van hun voeten gaat niet altijd over rozen. Op maat geprinte 3D-geprinte schoenen moeten voor verandering zorgen.

De Amerikaanse start-up Feetz heeft een app gelanceerd waarmee consumenten kunnen meedoen aan een bètatest voor zijn 3D-schoenen. Gebruikers van de app nemen drie foto's van elke voet, waarna Feetz er een schoenmodel voor maakt. Dat model kan nog worden gecustomized, door de schoen zelf en de zool een kleur te geven.

hvmtuie94b9.jpg (960×639)

Hebbes!
Adidas heeft een nieuwe app uit de kast getrokken om de hebzucht van consumenten extra te prikkelen. De app Confirmed is speciaal ontwikkeld om de verkoop van sneakers te stimuleren, die slechts in beperkte volumes te koop zijn.

Zodra een 'limited edition' op de markt komt, kunnen gebruikers van de app gelijk een paar reserveren en lange wachttijden en teleurstelling vermijden. Wie er als eerste bij was om de app te downloaden, won toegangskaarten voor de New York Fashion Week. Daar vond de presentatie plaats van sneakers die door Kanye West waren ontworpen. En uiteraard slechts in beperkte oplage verkrijgbaar zijn.

Klik en koop
De mobiele app van JCPenney laat klanten producten aanschaffen nadat zij er een foto van hebben genomen. Hun zoektocht naar een product start zodra ze een foto maken van een artikel. De app zoekt vervolgens of het artikel leverbaar is vanuit de webwinkel van de retailer. Zo niet, dan wordt een alternatief getoond. Het product kan vervolgens direct aangeschaft worden.

JCPenney werkt voor zijn app met software van ontwikkelaar Slyce. Slyce analyseert foto's en matcht deze aan de duizenden productafbeeldingen die het in zijn database heeft. Retailers als Neiman Marcus en Tilly's maken eveneens dankbaar gebruik van de software van deze Canadese ontwikkelaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in