​Albert Heijn opent yoghurtijsbar van Frozz

De winkel van AH to go op het Damrak in Amsterdam is uitgerust met een bar van yoghurtijsverkoper Frozz. De proef wordt bij succes uitgerold in heel Nederland, zo laat Frozz donderdag weten.

Frozz beschikt in ons land over negen winkels, waar frozen yoghurt wordt verkocht. Voor de samenwerking met Albert Heijn heeft de retailer een bar geïntroduceerd, die qua uitstraling herkenbaar is voor het merk. Klanten kunnen daar kiezen uit acht toppings.

De samenwerking tussen de twee partijen komt volgens Frozz-oprichter Mei Lin Ang voort uit een gedeelde filosofie. “Ons product past perfect bij AH to go, die inspeelt op de trend dat mensen ook onderweg bewustere keuzes maken als het op eten aankomt.”

Frozz maakte in 2011 zijn opwachting in Nederland, maar liep al snel tegen groeiproblemen aan. “We werden te snel groot. Je kunt niet even, bam, een keten uitrollen”, zei Ang onlangs tegenover NRC Q. Inmiddels is het merk in verschillende supermarkten te koop, maar kampt het ook met de nodige concurrentie. Zo openden Koel en Yoghurt Barn eveneens meerdere vestigingen waar frozen yoghurt gekocht kan worden.

Reacties

Laatste nieuws









Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.

RetailTrends