Het huidige assortiment van bol.com, dat al negen miljoen artikelen telt, wordt de komende jaren steeds verder uitgebreid. “Ik durf wel te stellen dat er per jaar één miljoen artikelen bijkomen, zowel door verdieping van de bestaande winkelcategorieën als door het plaza-model”, zegt directeur Daniel Ropers tegenover Het Financieele Dagblad.
Bol.com maakte donderdag bekend een eigen fulfilmentcenter met een grondoppervlakte van vijftigduizend vierkante meter te openen. Inclusief stellingen en tussenvloeren is er zelfs sprake van 130 duizend vierkante meter, vergelijkbaar met 22 voetbalvelden. De bouw is nodig omdat bol.com volgens Ropers binnen twee jaar uit zijn jasje is gegroeid. Nu beschikt de Ahold-dochter nog over 32 duizend vierkante meter grondoppervlakte bij fulfilmentpartner Docdata.
Dagelijks worden bij bol.com vijftig- tot honderdduizend bestellingen geplaatst. Die aantallen kunnen wanneer het eigen logistieke centrum in 2017 wordt opgeleverd verdubbelen. Al verwacht bol.com dat de omzet dit jaar al ‘flink hoger’ ligt dan vorig jaar, toen voor 680 miljoen euro werd verkocht. “De Nederlandse e-commercemarkt voor producten groeide in de eerste helft van dit jaar met zo'n elf procent. Wij zitten al jaren boven de twintig procent”, aldus Ropers in De Financiële Telegraaf.
Hoeveel geld er voor de bouw van het nieuwe fulfilmentcenter wordt neergelegd, wil de directeur niet kwijt. “Het gaat om een serieus bedrag en dat komt uit de eigen middelen van Ahold.”
Reacties 0