John Lewis opent showroom via augmented reality

John Lewis heeft zijn flagshipstore in Londen voorzien van een showroom die wordt gevuld via augmented reality. Klanten kunnen zo in de fysieke winkel een eindeloze meubelopstelling aanschouwen.

De Britse retailer werkt voor de toepassing samen met ontwikkelaar Cimagine. Dat bedrijf zorgt er met zijn omnichannel oplossing voor dat modellen van banken, tafels en huishoudartikelen in hoge resolutie in een fysieke omgeving kunnen worden getoond met behulp van een tablet.

“Technologie gaat een grote rol spelen in onze nieuwe ‘Home’-afdeling in Oxford Street, om klanten zo nieuwe manieren te bieden om hun huis in te richten en te personaliseren”, aldus head of brand innovation Matt Hully. De toepassing zorgt er volgens hem voor dat klanten niet langer alleen de pagina’s van een papieren catalogus hoeven te gebruiken, maar artikelen voor aanschaf ook virtueel kunnen proberen. “Dit is pas de eerste stap in het gebruik van een veelbelovende technologie.”

De retailer wil de technologie van Cimagine ook inzetten in zijn winkel in Cambridge. Daarnaast werkt John Lewis aan een mobiele applicatie die het mogelijk maakt dat klanten ook thuis gebruik kunnen maken van virtual reality.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!