'Wereldwijde e-commercegroei zwakt flink af'

De mondiale online verkoop van producten en diensten is vorig jaar iets minder hard gestegen dan in 2013. In totaal werd er 24 procent meer omzet geboekt dan een jaar eerder, waarmee het totaal uitkwam op 1,934 miljard dollar (1,7 miljard euro). Dat blijkt uit het Global B2C E-commerce Report 2015 dat is opgesteld door de Ecommerce Foundation.

De wereldwijde e-commercemarkt groeit al sinds 2010 redelijk stabiel, met percentages rond de 25 procent. Voor dit jaar wordt echter een groei van ‘slechts’ 15,9 procent verwacht, wat resulteert in een omzet van 2,251 miljard dollar. Dit zijn volgens de organisatie de eerste tekenen dat de wereldwijde online b2c-markt volwassen wordt

In Europa komt de groei naar verwachting uit op 13,9 procent, bij een omzet van 567 miljard dollar. Daarmee is ons continent de grootste na de Aziatisch-Pacifische regio, waar dit jaar voor 770 miljard dollar online wordt verkocht. Dat is een groei van liefst 44,3 procent ten opzichte van 2014.

Verder groeit de Noord-Amerikaanse e-commercemarkt naar schatting met 12,2 procent naar 522,9 miljard dollar, waarmee het de op derde grootste regio ter wereld is. Zuid-Amerika volgt op grote afstand met een verwachte omzet van 37,4 miljard dollar, 18,2 procent meer dan vorig jaar. Het Midden-Oosten en Noord-Afrika kunnen gezamenlijk een groei van 21,5 procent verwachten tot 21 miljard dollar.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends