Het Amerikaanse kledingmerk Guess heeft een conceptstore geopend in Antwerpen als eerste stap naar een nieuwe digitale retailstrategie. De digitale boetiek moet de barrières tussen de fysieke en digitale wereld moet doorbreken.
De winkel in de Leysstraat, waar ook Nederlandse retailers als Hunkemöller, Bakker Bart, MS Mode, Rituals en The Sting gevestigd zijn, combineert volgens Guess de voordelen en de snelheid van online winkelen met de zintuiglijke dimensie van een fysieke winkel. De kledingketen wil zijn Belgische klanten op die manier een ‘opwindende en vlekkeloze winkelervaring’ bieden.
Guess doet onder meer een beroep op digitale video’s om eerdere collecties onder de aandacht te brengen. Daarnaast beschikt elk artikel over een eigen RFID-chip, met daarop alle productinformatie. Via touchscreens in de winkel kunnen klanten browsen door de collecties, plaatsnemen in een digitale paskamer en de details van de artikelen bekijken.
“De klant kan hier op alle manieren toegang krijgen tot de fysische en virtuele wereld van Guess”, zegt de keten in de Gazet van Antwerpen. “Daarnaast kunnen we zelf onze inventaris minutieus bijhouden en weten we precies waar welk stuk zich bevindt.”
Guess beschikt over ruim achthonderd vestigingen, verspreid over de hele wereld. In ons land telt het merk zeven eigen winkels. Bekijk foto’s van de eerste digitale boetiek op RetailWatching.
Reacties 0