Nescafé neemt klant virtueel mee in productieproces

Nescafé geeft consumenten via virtual reality een interactieve rondleiding door de koffievelden in Brazilië. Hierbij maakt de koffieproducent gebruik van Google Cardboard.

Om toegang te krijgen tot de virtuele rondleiding dienen consumenten de 360 graden-app van het koffielabel te downloaden. Vervolgens plaatsen zij hun smartphone in een speciale Nescafé-uitvoering van Google Cardboard. Daarna kunnen ze als het ware rondlopen door de tour, waarbij ze onder meer zien hoe de boeren koffie produceren.

In totaal levert Nescafé tienduizend exemplaren van hun Google Cardboard uit aan consumenten in dertien landen. Shoppers kunnen de Google Cardboards winnen of krijgen bij events in winkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!