​Amazon lanceert zeven kledingmerken

Amazon heeft een eigen kledinglijn met zo’n 1800 producten gelanceerd. Dat meldt modenieuwssite WWD.

Het gaat om mannen-, vrouwen- en kinderkleding van zeven eigen merken. Ook een schoenen- en tassenassortiment maken deel uit van de private labels. De merken heten Franklink & Freeman, Franklin Tailored, James & Erin, Lark & Ro, North Eleven, Scout + Ro en Society New York.

“Kleding is een grote categorie die nog steeds erg gefragmenteerd is”, verklaart analist Ed Yruma van effectenbank KeyBanc de keuze. De toegankelijkheid, omvang en zeer concurrerende markt maken het voor Amazon een aantrekkelijke stap, stelt hij.

Dat Amazon bezig was met eigen modelabel, bleek onlangs al op basis van openstaande vacatures bij de e-commercegigant. Amazon is daarin onder meer op zoek naar brand managers, merchandisers en inventory planning managers voor het ‘Amazon Private Label Team’.

Amazon liet tijdens een congres in oktober al weten te overwegen een eigen fashionlabel in de markt te zetten. De e-commercegigant denkt daarmee gaten in de markt te kunnen opvullen, omdat sommige modelabels niet willen samenwerken met Amazon.

RetailTrends