Adobe heeft in Las Vegas zijn versie van de winkel van de toekomst geopend. In de winkel is een grote rol weggelegd voor internet of things, met apparaten die constant verbonden zijn met het internet.
In Adobe’s toekomstbeeld van een winkel zijn zelfs de winkeltassen verbonden met het internet, een idee van ontwikkelaar Twyst. Hun tassen zijn voorzien van RFID-chips, waardoor de inhoud en de kosten automatisch tevoorschijn komen wanneer consumenten hun tas langs de kassa halen. Vervolgens worden de kosten direct afgeschreven van de rekening van de klant. Dit versimpelt en versnelt het afrekenproces.
Adobe’s visie op de winkel van de toekomst is daarnaast voorzien van beacons, een analyticssysteem om klantgedrag in beeld te brengen en een realtime voorraadbeheer. De beacons kunnen gebruikt worden om de klant te volgens op hun reis door de winkel en hen realtime aanbiedingen te versturen. Het analyticssysteem gebruikt de gegevens van de winkel en de klanten om tot nieuwe inzichten te komen en het realtime voorraadbeheer geeft personeel en klant altijd up-to-date informatie over de winkelvoorraad.
Reacties 0