John Lewis zoekt innovatieve startups

De derde editie van het startup accelerator programma van John Lewis is afgelopen week van start gegaan. Startups die denken iets te kunnen toevoegen aan John Lewis kunnen zich tot 8 mei inschrijven om in aanmerking te komen voor een financiële injectie van tweehonderdduizend pond.

Na 8 mei worden de ingeschreven startups met elkaar vergeleken en blijven de vijf besten over. Zij gaan vervolgens twaalf weken lang de strijd met elkaar aan om aan te tonen dat zij de grootste toevoeging kunnen leveren aan het Britse warenhuis. De uiteindelijke winnaar wordt in september bekend gemaakt.

Startups die deel willen nemen kunnen zich inschrijven in één van de vijf categorieën. Dit zijn gezondheid en welzijn, versimpel mijn leven, moeiteloos winkelen, tech voor kinderen en tot slot de verrassingscategorie. Het is de derde keer dat het programma van start gaat. Volgens IT directeur Paul Coby helpt het programma John Lewis met name bij het verbeteren van de klantenservice.

RetailTrends

Het algoritme als smaakmaker

Exclusief voor members van RetailTrends: een artikel over hoe je algoritmes...