Het nieuwe loyaliteitsprogramma Bloey wil consumenten terug naar de fysieke retailers trekken. Hierbij werkt het programma niet met één specifieke winkel, maar richt het zich op een compleet winkelgebied.
Bloey richt zich met het programma op het veranderde winkelgedrag van consumenten. In de afgelopen jaren is het aandeel van online webwinkels alsmaar gestegen en gaat men steeds minder de deur uit om hun aankopen in fysieke winkels te doen. Volgens de oprichters van Bloey verrijkt fysiek winkelen het leven van de consument juist, doordat zij tijd voor zichzelf nemen en er een dagje uit van maken.
Consumenten kunnen een tegoed verdienen door de gratis Bloey-app te installeren op hun telefoon en naar aangesloten winkelgebieden te gaan. De app staat via beacons in het winkelgebied constant in verbinding, waardoor er punten gespaard worden. Doordat de beacons naast winkels ook aan winkelgebieden worden gekoppeld, worden consumenten ook beloond voor hun aanwezigheid. De uitrol van Bloey is gratis voor winkeliers.
Reacties 0