​Zalando introduceert messengerdienst

​Zalando introduceert messengerdienst

Zalando komt met een eigen messengerdienst. Hiermee wil Zalando consumenten op een laagdrempelige manier in contact brengen met stijladviseurs.

Zalon Messenger is ontwikkeld door de mobiele divisie van Zalando. Adviseurs kijken met klanten mee terwijl zij zoeken naar outfits die bij hen passen. Eerder bood Zalando een soortgelijke service via Whatsapp. De nieuwe, eigen dienst biedt echter meer mogelijkheden en daarnaast meer inzicht in de gebruikscijfers.

De nieuwe app is vooralsnog alleen beschikbaar voor de Duitse markt, al heeft Zalando wel plannen om de dienst op termijn in meerdere landen uit te rollen.

De webwinkelreus maakte daarnaast bekend het team achter de swipe-shop-app Amaze te hebben gekocht. Amaze werkt op basis van het Tinder-systeem en stelt consumenten in staat om snel en eenvoudig naar outfits te zoeken. De foto’s bij de outfits linken door naar de webwinkel van Zalando, waar consumenten de artikelen direct kunnen bestellen. Het team, dat bestaat uit vijftien medewerkers, gaat werken voor Zalando Mobile.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!