Burger King neemt bestelling aan via Facebook

Burger King neemt bestelling aan via Facebook

Amerikaanse consumenten kunnen via Facebook Messenger een bestelling plaatsen bij Burger King. De fastfoodketen voegt het social media-kanaal toe aan zijn bestelopties.

Consumenten die gebruik maken van de nieuwe besteldienst komen in contact met een speciale bestelbot van de keten. De techniek achter de besteldienst is afgelopen april door Facebook-oprichter Mark Zuckerberg geïntroduceerd tijdens F8, een Facebookconferentie gericht op ontwikkelaars. Deze techniek stelt ondernemers in staat om software met kunstmatige intelligentie te bouwen die in staat is om contact met consumenten te hebben.

Zodra consumenten de chatapplicatie openen krijgen zij toegang tot een speciaal menu. Daarnaast toont de app hen een overzicht van de dichtstbijzijnde vestigingen van de keten zodat zij kunnen kiezen waar zij hun bestelling op willen halen. Na het plaatsen van de bestelling kunnen consumenten deze betalen in de app waarna er een tijdstip verschijnt waarop de bestelling gereed is.

Naast Burger King werkt ook Taco Bell sinds kort met een dergelijk systeem. Pizzaketen Domino’s gebruikt sinds afgelopen april een soortgelijk systeem via Twitter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!