​Suitsupply stuurt vermaker naar de klant

​Suitsupply stuurt vermaker naar de klant

Suitsupply heeft zijn app uitgebreid met de nieuwe functie Garmentor. Online klanten kunnen daarmee iemand oproepen om het pak te laten vermaken. Dat heeft marketingdirecteur Martijn van der Zee laten weten op E-commerce Live!.

De nieuwe functie is sinds kort beschikbaar in Amsterdam. Als iemand zich via die functie meldt, komt er binnen een half uur iemand bij hem thuis die het pak afspeldt en meeneemt. “Om het vervolgens vermaakt en al weer op te sturen”, aldus Van der Zee.

De route van de vermaker is dankzij de ‘Uber-interface’ in de app te volgen. Vooralsnog gaat het volgens de marketingdirecteur om een test, waarbij hij niet weet hoe groot de vraag zal zijn. “Als het echt aanslaat, zullen we daar meer mensen voor moeten opleiden.”

Suitsupply wil de Garmentor over drie weken in de Verenigde Staten lanceren. Van de Zee denkt er daarbij over de mogelijkheid toe te voegen je favoriete vermaker aan te geven. “Dat klinkt misschien wat overdreven, maar zeker in de Verenigde Staten hechten mensen veel waarde aan een vaste ‘garmentor’.”

Met de Garmentor wil Suitsupply het gat tussen de fysieke winkels en online verkleinen. Lees op RetailWatching meer over de initiatieven van de pakkenverkoper op dit gebied.

RetailTrends