​Folderverspreiders wachten effect ja/ja-sticker af

​Folderverspreiders wachten effect ja/ja-sticker af

De folderbranche neemt pas juridische stappen tegen de invoering van de ja/ja-sticker als de uitwerking ervan duidelijk is. “We weten nog niet wanneer de maatregel ingaat, wat de juridische grondslag is en hoe de naleving wordt aangepakt”, zei directeur Stephan van den Eijnden van MailDB volgens Het Financieele Dagblad tijdens het Brievenbusreclamecongres.

De gemeenteraad van Amsterdam stemde vorig jaar in met de invoering van de ja/ja-sticker. Folderverspreiders vrezen dat het plan navolging zal vinden in andere steden. In onder meer Utrecht, Den Haag en Rotterdam wordt ook over de sticker gesproken. “We zullen als branche wel stappen moeten nemen, want dit kan grote gevolgen hebben”, aldus Van den Eijnden.

Het besluit van Amsterdam om automatische reclamepost te laten verdwijnen, stuitte eerder al op verzet van MKB-Nederland. “Dat je uitgerekend nu met zo’n voorstel komt, nu de ene winkel na de andere uit het straatbeeld verdwijnt, vind ik onbestaanbaar”, reageerde voorzitter Michaël van Straalen. Veertig procent van de Amsterdammers laat zijn boodschappenlijstje bepalen door folders en het mkb is voor dertig procent van de omzet afhankelijk van folders, aldus Van Straalen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!