Site brengt prijshistorie webshops in kaart

Site brengt prijshistorie webshops in kaart

Consumenten kunnen via de website De Prijzenvolger de prijsgeschiedenis van producten van Nederlandse en Belgische webshops opvragen. Dit moet het makkelijk maken om gewenste producten op precies het juiste moment aan te schaffen.

Prijzenvolger is ontwikkeld door de Belgische marketingstudent Jelle Van de Vliet. Hij kreeg het idee toen hij online zocht naar een stevige rugzak. “Ik had een lijstje gemaakt van een aantal rugzakken waarin ik geïnteresseerd was”, aldus Van de Vliet tegenover Het Nieuwsblad. “Toen ontdekte ik dat één van deze rugtassen van de ene op de andere dag plots twintig euro duurder was geworden.” Van de Vliet zocht vervolgens naar een tool waarmee hij de prijsgeschiedenis van een product kon opvragen. Toen deze niet bleek te bestaan nam hij de beslissing deze zelf te gaan maken.

Voordat consumenten gebruik kunnen maken van De Prijzenvolger dienen zij een account aan te maken. Vervolgens kunnen zij een link invoeren van een product dat te koop is op webwinkels als bol.com, Wehkamp, Coolblue, Zalando en zo'n vijftien andere webshops in België en Nederland. De software toont vervolgens een grafiek met de prijshistorie van het product. Klanten kunnen de prijs aangeven die zij wensen te betalen voor het product. Zodra deze prijs wordt bereikt, krijgen zij een melding en kan het product besteld worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!