Visuele zoekmachine bij John Lewis

Visuele zoekmachine bij John Lewis

John Lewis heeft een nieuwe zoekmogelijkheid toegevoegd aan zijn iPad-applicatie. Dit moet consumenten helpen in hun zoektocht naar kledingstukken die lijken op eerder gevonden of gekochte kledingstukken.

Als consumenten naar kleding zoeken via de app, kunnen zij op een kledingstuk klikken en aangeven dat zij op zoek zijn naar soortgelijke producten. Vervolgens toont de zoekmachine een overzicht met producten die allemaal sterk lijken op het eerder gevonden product. Hierbij kijkt de technologie naar kleur, model, vorm, details en patroontjes.

De technologie achter de visuele zoekmogelijkheid is afkomstig van ontwikkelaar Cortexica. Na een succesvolle pilotperiode van zes maanden heeft John Lewis de zoekmogelijkheid permanent in zijn iPad-applicatie opgenomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!